22 Haziran 2012 Cuma

Hadi Halı Yapalım :) ( Tutorial )

Merhabalar :)

Yani bir günde iki post :P vaaoovvv diyorum, uykum kaçtı hadi bakalım daha önceki postta söylemiştim el örgüsü halıyı anlatacağım diye,bende uykum kaçınca kalktım üşenmedim resimlerini çektim hatta birde nasıl yapıldığına dair videosunu da buldum. Hadi bakalım teker teker resimleyerek anlatıma başlayalım.

İplerimiz...resimde de görüldüğü üzere kalın iplikten yapılınca daha da bir shaggy havası veriyor. Ben etikette de görülen markanın pegasusunu kullandım.Ama istenilen her türlü ipten de yapılabilir.Yanlız tavsiyem kalın ipten yapılması daha çabuk ürüyor ve sonuca daha çabuk ulaşılıyor. Benim gibi pekte örgü tığ işi sevmeyenler için ideal :) Ben bu kalınlıktaki ip için 6 numara tığ kullanıyorum.Ne çok gevşek nede çok sıkı oluyor. orta karar :) Örgüden daha iyi anlayanlar neyi neyle öreceğini sanıyorum daha biliyordur :)


Postun sonunda nasıl örüldüğünü anlatan bir video bulacaksınız :) Teyzem hiç üşenmemiş anlatmış gerçi sanıyorum rusça anlatıyor ama neyi nasıl yaptığı açıkça anlaşılıyor zaten. Gelelim benim ördüğüm ve hala örmeye devam ettiğim mutfak ve kızımın odası için yaptığım halıya önce kızımın odası için olanları görelim :)


 Ben bunları tek tek kare parçalar halinde örüyorum bir kareye bir yumak gidiyor. Elinizin örgü sıklığına göre zincir sayısını ayarlayabilirsiniz. Ben 30 x 30 cm olarak artık kaç ilmek düşüyorsa zincir çekerek başlıyorum :) Yukarıda görmüş olduğunuz karelerde de aynı ölçüyü kullandım.tek tek örerek sonra istediğiniz ölçülerde yan yana ve alt alta dikerek birleştiriyoruz :)

Arkadan görünüş halleri :


Dikey olarak birleştirdiğimizde bu şekilde 5 kare yan yana 7 sıra da alt alta dizilince ortaya bir halı çıkıyor :)



Mutfak içinde çalıştığım ise,onuda dar uzun dikdörtgenler şeklinde çalışıyorum,onları da belli bir   renk sıralamasına göre giderek, yine bir yumak bir dikdörtgeni oluşturuyor. Yanlız burada tek tek dikdörtgen örüp birleştirmeden direk üzerine örüp 3 bölümü tamamladığımda bitirip yan yana dikiyorum :) Şimdi burada göreceğiniz önden kesilmemiş hali :) Nasıl yani kesilmemiş ? bunu örerken ( ki videoyu izleyince anlayacaksınız ) parmağımızı koyarak ilmek bırakıyoruz, sonrada o ilmekleri örme işlemi bittikten sonra kesiyoruz ortalarından şakkıdı şakkıdı ( ki bunu benim eşim çok güzel yapıyor :))))) 


Görüldüğü üzere bütün olarak ördüm,üç farklı renk ve üzerileri henüz burgu burgu, yani böyle kullanmak isterseniz eğer, kesmeden de bırakabilirsiniz tabisi :)
Burada da hepsi bittikten sonra yan yana geliş hallerini resimledim, bu da yan yana 7 parça olacak kısmetse :)


Buda bir önceki postta yarım yamalak görünen ilk acemiliğim dediğim, bizzat ördüğüm, ve severek kullandığım oturma odama yaptığım ilk halım :) unutmadan halıyı bitirip birleştirdikten sonra kenarlarına bordür falanda yapabilirsiniz mesela.. :)



Ve işte, bu halıyı nasıl yapacağınızın videosu :)



Kaynak olarak bunu youtube dan bulmuştum zaten videoda da yazıyor videonun ismi cismi :) haydi bakalım yapmak isteyenlere  kolay gelsin :)

Selamlar...
Ozras :)

Hiç yorum yok: